Команда «Ліги крилатих» й учителі, які працюють за однойменною освітньою програмою, ознайомлюють із її особливостями колег з інших закладів загальної середньої освіти.
29 квітня в Броварському ліцеї № 8 відбулося ІІІ засідання обласної педагогічної студії для директорів і заступників директорів закладів загальної середньої освіти «Компетентнісна освіта в умовах реалізації науково-педагогічного проєкту “Ліга крилатих”» в онлайн-форматі. Його організували Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів, Інститут педагогіки НАПН України й Управління освіти і науки Броварської міської ради Броварського району Київської області.
Темою засідання, до якого долучилося 42 освітян, а також доцент кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти КНЗ КОР «КОІПОПК», кандидат педагогічних наук, доцент Євгенія Бачинська, стало оцінювання в науково-педагогічному проєкті «Ліга крилатих».
Розпочав засідання директор Броварського ліцею Андрій Холодний. Він окреслив теоретичні питання оцінювання учнів і розкрив особливості кожної з його функцій.
Керівник авторського колективу проєкту, кандидат педагогічних наук Людмила Попова висвітлила різні аспекти проблеми оцінювання учнів, зокрема впровадження різнорівневих завдань. Доповідачка також пояснила особливості оцінювання завдань, у яких зінтегровано різні види діяльності, а також різних підходів до оцінювання, рекомендованих МОН.
Пані Попова наголосила на важливості формувального оцінювання для фіксації прогресу учня. «Ми оцінюємо не лише результати діяльності, а і перебіг її, тобто зростання дитини — те, яких умінь, навичок, здатностей, досвіду вона набуває», — зазначила вона.


Досвідом упровадження освітньої програми «Ліга крилатих» поділилися представники Броварського ліцею № 8.
Учителька історії Катерина Тимко, працюючи за цією освітньою програмою, здійснила свою мрію — «викладати суспільствознавчі дисципліни концентрично». Концентрична система, за її словами, дає змогу «постійно повертатися, поглиблювати навчальний матеріал».
Пані Тимко зосередилася на питанні оцінювання результатів навчання у 5–7 класах. Вона розповіла про свій досвід використання вхідного й вихідного аудитів, системи самооцінювання, а також про практику застосування Google Forms для домашніх завдань у 5–6 класах із метою поточного контролю знань.
Надія Басюк, яка взяла слово далі, навчає за програмою «Ліга крилатих» 6 і 7 класи. Вона відзначила якісну програму курсу «Всесвіт: природознавство», що готує дітей до вивчення природничих наук. Інтегровані, інтерактивні завдання різного рівня складності заохочують старанно навчатися учнів із різними здібностями, а також полегшують оцінювання, — розповіла вона. Пані Басюк веде щоденне спостереження, фіксуючи поточні оцінки за групами результатів, «щоб за певний проміжок часу діти отримали оцінки за кожну з них». У кінці семестру на основі поточних оцінок і підсумкової роботи легко простежити прогрес учня. А самооцінювання учнів привчає їх аналізувати власну діяльність, об’єктивно й, головне, чесно оцінювати свої знання, — зазначила доповідачка.
Учителька математики Світлана Сакаєва поділилася досвідом викладання цього предмета за програмою «Ліги крилатих» у 5–6 класах. Забезпечення всіма необхідними матеріалами, зокрема методичними коментарями, значно полегшує їй роботу, — наголосила вона.
Педагогиня успішно використовує рекомендації розробників програми щодо оцінювання. Особливо вона цінує проєктні завдання, такі як «Мій збалансований раціон» чи з розрахунку сімейного бюджету, які розвивають в учнів уміння, що справді знадобляться їм у дорослому житті. «Дякую за те, що я в цьому проєкті, що мені довірили це робити!» — зазначила насамкінець Світлана Сакаєва.
Команда проєкту “Ліга крилатих” висловлює вдячність учасникам засідання за активну участь і внесок у подальше вдосконалення освітньої програми.