Нещодавно команда проєкту організувала вебінар для педагогів, присвячений актуальній темі індивідуальної освітньої траєкторії для дітей з особливими освітніми потребами.
Ця ініціатива є одним із багатьох практичних кроків у здійсненні місії «Ліги крилатих» — забезпечити якісну й сучасну освіту для кожної дитини, які навчається за нашою програмою.
Учасники й учасниці вебінару, організованого спільно з Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України, зосередили увагу на проблемі зростання в Україні кількості школярів з особливими освітніми потребами й нагальній потребі забезпечити вчителів ефективними інструментами для підтримки таких дітей.
Поділитися знаннями й досвідом ми запросили двох експерток: Наталію Ярмолу, заступника директора з наукової роботи, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, а також Олену Чеботарьову, доктора педагогічних наук, професора, завідувача відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Вебінар висвітлив ключові аспекти створення індивідуальної освітньої траєкторії, яку, за словами Наталії Ярмоли, потрібно будувати на трьох головних складниках: діагностуванні дитини (визначенні рівня знань, умінь і навичок учня (учениці) на момент обстеження), розумінні психофізичних можливостей (тобто наявного психофізіологічного розвитку дитини з особливими освітніми потребами) і візії батьків (з’ясуванні, ким батьки хочуть бачити свою дитину в майбутньому).
Особливу увагу під час зустрічі приділили темі подолання освітніх труднощів, а також бар’єрів — від фізичних до соціальних і психологічних, з якими стикаються діти з особливими освітніми потребами. Команда проєкту докладає зусиль, щоб надати вчителям і вчителькам, які працюють за програмою «Ліга крилатих», необхідні знання й інструментарій для створення у своїх класах інклюзивного освітнього середовища, де кожен учень може почуватися комфортно й максимально реалізувати свій потенціал. А це охоплює адаптацію навчальних матеріалів, збільшення часу на виконання завдань, зміну форм оцінювання й використання допоміжних засобів навчання.

Важливим кроком у розвитку якісного інклюзивного навчання є розроблення програмно-методичного забезпечення. Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка, у співпраці з Міністерством освіти і науки України, розробив нову характеристику освітніх труднощів і необхідний рівень підтримки для дітей з особливими освітніми потребами. Наталія Ярмола зазначила, що ці напрацювання, зокрема модельні навчальні програми й навчально-методичні посібники, доступні для вчителів безплатно на сайті інституту й в електронній бібліотеці Національної академії педагогічних наук України.
«Ліга крилатих» заохочує педагогів використовувати всі ресурси, доступні їм у межах співпраці з проєктом, для розробки індивідуальних програм розвитку, адаптації і модифікації змісту навчання, щоб задовольнити унікальні потреби кожного учня. Олена Чеботарьова закликала гостей вебінару: «Опановуйте ці програми, вибирайте той зміст навчання, який підходить, … і можете адаптувати, модифікувати, спростити або вилучити той зміст, якого дитина не опанує».Цей вебінар став підтвердженням відданості команди «Ліги крилатих» принципам інклюзивної освіти, прагнення, щоб кожна без винятку дитина мала змогу здобувати якісні знання й розвиватися відповідно до своїх можливостей. Проєкт і далі створює умови, потрібні для того, щоб школярі й школярки з особливими освітніми потребами почувалися окриленими у своєму навчанні, долаючи бар’єри й досягаючи успіхів.
